Media Kit

English

Description

“Where’s my Helmet?” is a platform game inspired by old classics. But he brings a differentiated mechanical, which allows the player to develop different ways to advance the phase.
The player controls a character with two axes that have recharge time to be thrown, he can use to attack your enemies, and as an indispensable aid to climb the platforms. This  echanical, added to the level design, makes the player think hard before using their axes.
In addition, the back strong art influences of Nordic culture, with a good dash of humor.

History

A sort of gnome named Ostein, has the power to travel back in time, once per season.
Travel back in time can end up being something very repetitive and dull over time, so he decides to have a hobby, his goal was to collect all kinds of helmets and headgears that ever existed or will exist in the nine worlds.
During his search, he recalled that not yet had any helmet of the Viking age, and on the other hand, had various caps. So he decided he would go there. Upon arriving found Axel, a Viking who was resting quietly with his helmet on the side, as Ostein wanted the helmet without stealing, he decided to make an exchange, grabbed his helmet and left a cap.
When the gnome was leaving, the Viking wakes. And outraged by the audacity gnome, solves chase him to retrieve his helmet. However, for him, it is very uncomfortable to go to battle without something in his head, so he decides to put the cap to troubleshoot for now.

Português

Descrição

“Where’s My Helmet?” é um jogo de plataforma inspirado nos antigos clássicos. Porém ele traz uma mecânica diferenciada, que permite que o jogador desenvolva maneiras diferentes de avançar as fases.
O jogador controla um personagem com dois machados que possuem tempo de recarga ao serem arremessados, que ele poderá usar para atacar seus inimigos, e como um auxilio indispensável para subir nas plataformas. Essa mecânica, somada ao level design, faz com que o jogador pense bem antes de usar seus machados. Além disso, a arte trás forte influencia da cultura nórdica, com uma boa pitada de humor.

História

Uma espécie de gnomo chamado Ostein, possui o poder de viajar no tempo, uma vez por cada estação do ano. Viajar no tempo pode acabar se tornando algo muito repetitivo e sem graça com o passar do tempo, por isso ele resolver ter um hobby, seu objetivo era colecionar todos os tipos de capacetes e chapeis que já existiram ou irão existir nos nove mundos.
Durante sua busca, lembrou que ainda não possuía nenhum elmo da era viking, e em compensação, possuía vários bonés. Então resolveu que iria para lá. Ao chegar encontrou Axel, um viking que descansava tranquilamente com o seu elmo do lado, como Ostein queria o elmo sem roubar, resolveu fazer uma troca, pegou o elmo e deixou um boné.
Quando o gnomo estava de saída, o viking acorda. E indignado com a audácia do gnomo, resolve persegui-lo para recuperar o seu elmo. Porém para ele, é muito desconfortante ir para batalha sem algo na cabeça, então ele resolve colocar o boné para quebrar o galho por enquanto.

Plataforms:

Steam / PC

Developer:

We are a small development team, called Mega Boss Game Studio, from São Paulo, Brazil.

Team:

Décio S. Júnior: 2D Artist and Game Designer

Fabiano Nacandacare: Level Design and Game Designer.

Felipe Augusto: Programmer and Game Designer

Collaboration:

Bettina Calmon: Soundtrack

IMAGES DOWNLOAD

Videos:

Trailer Steam

 

Trailer Steam Greenlight

 

First Gameplay Demo

 

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